Τετάρτη 8 Ιουλίου 2020

Τέλος στις πανελλήνιες. Ναι στην αναθεώρηση του άρθρου 16

Γράφει ο Ηλίας Μελετίου, Απόφοιτος Πληροφορικής – Φοιτητής Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών


Με αφορμή την ολοκλήρωση των πανελληνίων εξετάσεων και φέτος πριν λίγες μέρες, είπα να καταθέσω και εγώ τις απόψεις μου γύρω από το πολύπαθο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας.

Έφτασε ο καιρός να συζητήσουμε σοβαρά γύρω από την παιδεία και να πάρουμε αποφάσεις μακριά από στερεοτυπικες αντιλήψεις  και ιδεοληψίες του παρελθόντος!

Η Κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων κατά την άποψη μου είναι αναγκαία, πλην κάποιων σχολών που θα πρέπει να έχουν κατατακτήριες εξετάσεις (π.χ Ιατρική σχολή) και εννοείται εξαιρουμένων των στρατιωτικών και αστυνομικών σχολών που θα πρέπει να έχουν ειδικό καθεστώς και θα αναφερθώ παρακάτω σε αυτό, όλα τα άλλα τμήματα των πανεπιστημίων να έχουν ελεύθερη είσοδο (άλλωστε το δύσκολο δεν είναι να εισαχθείς αλλά να αποφοιτήσεις από ένα πανεπιστήμιο).

Το να βάζεις 17 και 18 χρονών παιδιά σε  μία διαδικασία εξετάσεων που σε μεγάλο βαθμό θα εξαρτηθεί το μέλλον τους από 4-5 μαθήματα και σε μεγαλύτερο βαθμό θα εισέλθουν σε κάποια σχολή που ήταν 3η-4η επιλογή τους είναι ένα καταφανές λάθος!

Επίσης η διαδικασία των πανελληνίων είναι το οξυγόνο της παραπαιδειας  που όλοι την πολεμούν στα λόγια αλλά κανείς δεν κάνει κάτι στην πράξη.

Όσοι θα σπεύσουν να μιλήσουν για το αξιοκρατικό και αδιάβλητο των πανελληνίων εξετάσεων, θα τους απαντήσω ότι αν δεν είμαστε ικανοί σαν πολιτεία να εξασφαλίσουμε το αξιοκρατικό και αδιάβλητο στον οποιοδήποτε άλλο τρόπο είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

Άλλο ένα μεγάλο θέμα που λόγω των προσχηματικων ιδεοληψιων της αριστεράς έχει μείνει άλυτο και θα παραμείνει για αλλά 10 χρόνια ( χάθηκε η ευκαιρία στην προηγούμενη προ-αναθεωρητική Βουλή) είναι η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. 

Δεν γίνεται να υπάρχουν 40.000 Έλληνες φοιτητές σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, από όλες τις απόψεις είναι έγκλημα, οικονομικά μιλάμε για τεράστια ποσά που χάνονται από την Ελληνική οικονομία, από άποψη ανθρωπινου δυναμικού επίσης, πολλοί από αυτούς τους φοιτητές δεν επιστρέφουν ποτέ στην Πατρίδα εργάζονται αλλά και κτίζουν την ζωή τους στο εξωτερικό.

Όσο αφορά για την αξιοπιστία των ιδιωτικών πανεπιστημίων που επικαλούνται οι πολέμιοι τους δεν μπορώ να φανταστώ ότι θεωρούν πιο αξιόπιστα αλλά και επιστημονικά καταρτισμένα τα πανεπιστήμια των κρατών της βαλκανικής, και των χωρών της πρώην Σοβιετικής Ένωσης απ’ ότι θα είναι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα!

Επιπλέον υποκριτικά πολλοί από αυτούς που δεν θέλουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Τέλος τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν θα υποκαταστήσουν τα δημόσια αλλά θα συνυπάρχουν μαζί τους και θα τα κάνουν σίγουρα καλύτερα απ’ ότι είναι τώρα.

Οι στρατιωτικές σχολές δεν μπορεί να είναι ένα ατύχημα του μηχανογραφικού ή μία λύση σίγουρου μισθού ( δημόσιος υπάλληλος) αλλά όποιος θέλει να ακολουθήσει καριέρα στις ένοπλες Δυνάμεις να είναι συνειδητοποιημένος και πάνω απ’ όλα να είναι δική του επιλογή  και όχι της τύχης.

Δημιουργία στρατιωτικών λυκείων με σκοπό την προετοιμασία για είσοδο στην στρατιωτική ακαδημία.

Υ.Γ H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου