Τρίτη 14 Ιουλίου 2020

ΤΟ ΤΑΜΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ

Γράφει ο Απόστολος Κρητικόπουλος, Διδάκτωρ Πληροφορικής. 



Είμαι και εγώ ένας από τους εκατοντάδες εκατομμύρια χριστιανούς όλου του κόσμου, που ράγισε η καρδιά μου όταν έμαθα την απόφαση του Ερντογάν για μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε ισλαμικό τέμενος. Μέχρι σήμερα δεν είχα επισκεφθεί ποτέ την Πόλη, για συναισθηματικούς λόγους. Είμαι ένας από αυτούς τους πατριώτες που πάντα έλεγαν ότι «στην Πόλη θα μπούμε μόνο ως ηρωικοί απελευθερωτές». Πάντα όμως ήξερα μέσα μου, πως όταν γεράσω για τα καλά, θα έκανα κάποτε το ταξίδι να δω τα εδάφη των προγόνων μου, και φυσικά να προσκυνήσω στην Αγία Σοφία. Τώρα με απύθμενη λύπη, συνειδητοποίησα ότι δεν θα δω αυτό το θαυμάσιο στολίδι της Ορθοδοξίας μας ποτέ στην ζωή μου, αφού θα λειτουργήσει ως Τζαμί. 
Πάνω στην συλλογική οδύνη του έθνους μας λόγω αυτής της βλάσφημης πρόκλησης, ακούστηκαν προτάσεις για αναλογικά αντίποινα, που αφορούν το σπίτι του Κεμάλ στην Θεσσαλονίκη. Έχω να αντιπροτείνω κάτι που το θεωρώ χρυσή ευκαιρία για ανάδειξη της χριστιανικής κληρονομιάς μας, και θα βασιστεί στην ιστορική περίσταση που παρουσιάζεται με το ατόπημα της Τουρκίας. Ανεκπλήρωτο μένει μέχρι σήμερα το Τάμα του Έθνους, υπόσχεση που δόθηκε προς τον Θεό από την Δ’ Εθνοσυνέλευση μας στο Άργος το 1829: την δημιουργία ενός επιβλητικού Ναού για τον Σωτήρα Χριστό στην Αθήνα ως Τάμα για την Θεία βοήθεια που είχαμε κατά την επανάσταση του 1821. Είχε τεθεί και ως ερώτημα από πλήθος πατριωτών Βουλευτών στην Βουλή μας στις 13/2/2018, αλλά δυστυχώς χωρίς την καθολική υποστήριξη της ΝΔ. 
Η Τουρκία με την βλάσφημη και προκλητική της ενέργεια πετάει στον κάλαθο των αχρήστων 3,7 εκατομμύρια –χριστιανούς ως επί των πλείστων- τουρίστες που επισκεπτόντουσαν την Αγία Σοφία κάθε έτος!
Τι πιο όμορφο, από το να χτίσουμε (επιτέλους!) το Τάμα του Έθνους στην Αθήνα ως ακριβές και μεγαλοπρεπές πρωτότυπο αντίγραφο της Αγίας Σοφίας όπως λειτουργούσε κατά τους χριστιανικούς βυζαντινούς αιώνες στην Κωνσταντινούπολη; Τι πιο ωραίο από το να εορτάσουμε τα 200 έτη από την εθνική μας απελευθέρωση, με μια παγκοσμίου προβολής Ορθόδοξη τελετή στο Τάμα του Έθνους μας; 
Για ποιο λόγο να αναλωνόμαστε με εκδικητικά και μικρόψυχα «αντίποινα» αμφιβόλου αποτελεσματικότητας, ενώ μπορούμε με μια άκρως δημιουργική και θετική ενέργεια να αναδείξουμε όλο το μεγαλείο του ελληνόρθοδοξου πολιτισμού μας, και να αποτελέσουμε κέντρο θρησκευτικού τουρισμού για όλη την οικουμένη;

1 σχόλιο: